Heyo 未來進行中

七年前,黃修平執導、談街舞的《狂舞派》,燃起無數年輕人「追夢嗰團火」,當時剛出道的Rapper Heyo(霍嘉豪)坦言本跟電影圈沾不上邊,多得導演和團隊信任,予初嚐演出滋味。誰料當眾人躊躇滿志,香港卻天翻地覆,Heyo有份擔綱主角的續集《狂舞派3》,能否如期在農曆年檔上畫,還有未來種種,「好似我首〈未必、Maybe、未知〉,人生永遠難測,但一切進行中。環境愈危險不穩,我哋愈要盡試盡做,幫自己企好。」

text.Ko Cheung

photo.Bowy Chan

wardrobe.Smiley(Hat)、溥儀眼鏡(Glasses)、Empty Of(Hoodie)、Vans(Shoes)

影壇寒冬的一點光
2020年是香港電影「寒冬」之年。限聚令、封閉表演場所和戲院等防疫措拖,使許多拍攝、放映及宣傳停擺及取消,當一度受社會環境影響後期進度的《狂舞派3》,最終趕上金馬獎報名限期並成為影展閉幕片,讓業界為之振奮。

尤其Heyo憑本片入圍最佳新演員和最佳原創電影歌曲(全片共六項提名),跟另一位演員阿弗率領眾舞者活力地登上頒獎禮殿堂,齊齊高舉拳頭合唱出主題曲〈歡迎嚟到呢座城市〉,不少香港人還忍不住「隔住個海、隔住個Mon」聽出眼淚。皆因歌中一句又一句「都市下沉中 / 制度穿哂窿 / 響起警鐘 / 我哋繼續街頭播 / 係時候解封 / 捍衛自由 / 係時候發功」,不僅道出戲中人處境,也道盡當刻的香港現實。

機會是自己創造的
縱使Heyo沒奪獎而回,可是想起金馬鼓勵、觀眾支持、夥伴同行,深覺感動和圓滿,「自問演戲經驗唔多,導演敢畀我試、大會願意提名,反映大家期待同歡迎我加入電影大家庭,真係好開心。」感觸,或因他長年專注的Hip Hop及Rap領域,在香港向來被大眾視作次文化或小眾「玩意」。憶想發展之初,他不諱言親朋同學等圈子「同創作大纜扯唔埋」,如何起步曾求問無門,亦遇過難找素材、孤軍作戰或遭冷言冷語的日子,難免有過迷惑時。

「但社會無教呢種生活方式?我哋可以搵方法逐步認識。」Heyo說,「去唔到外國學藝?咪同朋友喺本地周圍睇表演、示範,再落街頭模仿。試過撞到MC仁表演,嗰時我後生『衰格』(笑)無直接發問,但會仔細觀察;每次寫好歌詞,就發畀唔同人,特別無聽開Hip Hop嘅朋友,意見愈唔同反而愈好;同MC仁熟咗,又跟佢去上海觀摩,見北京似東岸、成都好富饒,同南方Hip Hop風格好唔同,好似睇『三國』咁大開眼界,都未講蒙古同其他區嘅Hip Hop,各有千秋⋯⋯」

專注本業與責任
Heyo笑言見識外面世界,不再年少氣盛,「有次又撞到懷孕護士樂迷,佢話成日同老公播我啲歌做『胎教』,嘩!嚇到我(大笑)!由此諗起,我都受過前人啟發,例如聽〈V.3005〉認識同思考到人類歷史、Hip Hop文學意義等,開始諗多咗社會責任同影響。」探索中,他體會Hip Hop豐富又多層次,從Rap、DJ、街舞、塗鴉到Beatbox,各項目如金字塔般牽涉不同技術元素;Slang等運用又如小數民族,各有族群文化與特色。

「我明白各有口味同所長,與其否定或追逐其他人,不如專注本業,諗清楚自己每個關頭,想點抉擇、回饋、做人處世。細個遇到相反意見,或會心火盛同人嘈,但近十年,我仍然珍惜各方意見,但極少再同人爭拗,寧願爭取時間增進知識同經驗,多做實事推廣Hip Hop。」

讓我們合力圓夢
Heyo由衷說,「我唔敢話教人,只希望『補位』。我真心相信Rap可以『如詩』有文學美,廣東話入詞好精彩。眼見現時香港Hip Hop處於『桃駁李』階段,仍然在接種、孕育,果實未算成熟,亦較缺乏『文學性嘅Rap脈絡』,我就想主動去寫、去唱、去分享;後網絡時代,匿埋齋做創作唔全面,仲要識宣傳、推廣、管理,先可以擴充規模、調整結構,所以我樂意參與團隊合作,同工廈各界別朋友,記者、攝影、設計師等搞市集,又跨界拍戲,了解更多崗位與職能,學習溝通。」

「我仲有個心願,想出三本Hip Hop文化書,頭兩本介紹Rap技藝,第三本講Hip Hop同香港生活觀察,引導大眾認識Hip Hop亦多欣賞身邊事物⋯⋯依家爭搵出版社咋!」看Heyo積極地面對未知,讓人想到追夢除了「去到幾盡」,還需要智慧、行動和耐性,方可讓意念於現實中萌芽、紮根及
成長。 ■